Tukar Ke Plan 1Malaysia

TUKAR NO ASAL ANDA ke CELCOM 1 MALAYSIA


PENDAFTARAN DITUTUP!
INTERNET RATE:

RM1 per 1 jam (100mb)
RM25 per 1 bulan (1GB)-sebenarnya UNLIMITED, cuma speed biasa2 lepas habis kuota (Bergantung pada coverage kawasan anda dan perubahan dari pihak Celcom dari semasa ke semasa dan tidak dijamin oleh AL KAHF ENTERPRISE)

ADD FRIEND: (Max. 5 friends)

RM1
Panggilan 1000 minit-boleh bergayut sampai lebam
SMS 1000 sms
per 1 hari

PANGGILAN:

Celcom 28 sen per 10 minit (2.8 sen per 1 minit)
Other 28 sen per 5 minit

SMS:

Celcom 1 sen per sms
Other 5 sen per sms

HARGA:

RM50/PEK FREE POS EXPRESS DAN DAFTAR (Kredit 0 sen)
Tambah RM6 untuk poslaju ke Sememenanjung
Tambah RM10 untuk poslaju ke Sabah Sarawak


Telco ape yang boleh tukar pelan ?



1) Semua NOMBOR CELCOM tidak boleh keluar ke telco lain (Digi/Maxis etc) dan masuk kembali ke PELAN CELCOM 1MALAYSIA. Oleh itu, pendaftaran no sebegini dihentikan serta merta.


2) Digi : boleh direct convert ke celcom 1 malaysia

3) U mobile : boleh direct convert ke celcom 1 malaysia

4) Maxis : boleh direct convert ke celcom 1 malaysia. Syarat : dah pakai lebih 3 bulan.

5) Tunetalk : boleh direct convert ke celcom 1 malaysia

6) Kalau postpaid kena pastikan tiada hutang tertunggak n tukar ke pelan prepaid dahulu.

7) Sebelum Port Out dari telco-telco tersebut, anda perlu memeriksa terlebih dahulu butiran anda dengan Telco masing-masing untuk memastikan nombor itu didaftarkan atas nombor kp anda, menggunakan NOMBOR YANG MEREKA INGIN TUKAR:
a. No maxis : SMS "ID NOKP" hantar ke 22011
b. No Digi : SMS "CHECKID NOKP" hantar ke 2000
c. No Umobile: SMS "Verify NOKP" hantar ke 28011

8) Jika sah mendapat jawapan seperti “id match” barulah, diserahkan kepada kami untuk proses Port Out. 


>> CARA UNTUK ORDER UNTUK MENUKAR PELAN NO ANDA KE CELCOM 1 MALAYSIA

PEMBAYARAN

BUAT PEMBAYARAN KE AKAUN :

Maybank 162076619334 
Acc holder: ABDULLAH TAMLIHA 
Jika anda menggunakan perbankan internet Maybank2U, 
Masukkan email: alkahfenterprise@gmail.com 

CIMB 03060002912208
Acc holder: ABDULLAH TAMLIHA
Jika anda menggunakan perbankan internet CimbClicks, 
Masukkan email: alkahfenterprise@gmail.com

ISI BORANG TEMPAHAN KLIK SINI: BORANG TEMPAHAN


9) Tempoh register sim (10 hari bekerja) bermula setelah anda mendapat sim. Sim baru akan dipos dalam tempoh 3 hari bekerja selepas bayaran. Jiika anda bukan seorang yang penyabar sila elakkan dari membeli pakej ini kerana memakan masa yang lama bergantung pada sistem.


10) Perlu diingat kami tidak akan bertanggungjawab jika:


a. Pos express hilang (jika port out telah berjaya, anda boleh ke Celcom minta ganti sim baru atau guna poslaju lebih selamat)


b. Anda gagal memeriksa pendaftaran Telco asal anda seperti nama pemilik simkad asal dan nombor ic pemilik simkad asal.


c. Anda gagal memastikan penggunaan Maxis anda mesti lebih tempoh 3 bulan penggunaan.


e. Bagi a, b, dan c kami tidak akan bertanggungjawab dan tidak akan melakukan refund sekiranya berlaku.


## Semasa process bertukar pelan , anda boleh menggunakan no macam biasa . bila dah tak boleh guna sim lama . baru pakai sim baru yang kami pos kan tu.


## Selepas tukar pelan , kredit lama akan direset menjadi kosong . Untuk menggunkan sim baru kena reload/topup sendiri.


Selepas anda mendapat simkad, anda perlu :


1. Buat 1st call ke mana2 no

2. Pilih Bahasa

3. Taip BROADBAND ACTIVATE ke 28882

4.Top up RM25 jika hendak melanggan internet sebulan

5.Taip 1MONTH ke 28882

6.Reply INTERNET YES ke 28882
7. Boleh mula layari internet.. Jika anda mendapat sms 'Your 1st call has not been complete' bermakna anda perlu tggu lg kerana proses daftar belum selesai.
8. Untuk mempercepatkan proses boleh dail Celcom Helpline 1111 (free caj) dan inform masalah yang dihadapi. Dalam 24 jam anda sudah boleh melayari internet.


Anda boleh mendaftar sehingga maksimum 5 kawan setiap hari.


Untuk ,mendaftar kawan :

sms 1FRIEND ADD<no. telefon mudah alih> ke 28882


Untuk melihat senarai kawan :

sms 1FRIEND LIST ke 28882

Untuk memadam kawan :

sms 1FRIEND DELETE ke 28882

*Jika anda mengalami sebarang masalah dengan mana2 pakej langganan sila hubungi Celcom Careline 1111 free caj untuk bantuan.


*Tips untuk tingkatkan kelajuan internet


1. Naik taraf simkad anda ke 3g secara percuma dengan menghantar sms ‘3G ON’ dan hantar ke 28882


2. Connect dan disconnect broadband anda beberapa kali sehingga anda telah mendapat kelajuan yang memuaskan.





LIKE PAGE